I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 3, 2011

Tahun Baru..Cabaran Baru..

Sudah aku menyangka dari dulu lagi..sememangnya jangkaan aku tepat sekali.sambutan orang ramai dengan kehadiran 1 januari 2011 jauh lebih meriah berbanding tibanya 1 muharam 1432 hijrah.orang ramai berkumpul semata-mata meraikan tahun baru dan melihat bunga api.sanggup bersesak dalam kesesakan lalu lintas sepanjang 10km hanya untuk menyaksikan pertunjukan bunga api.itulah yang berlaku di ibu negara beberapa hari yang lalu..namun berapa saja yang masih ingat hadirnya 1 muharam dalam hidup kita?..boleh dibilang dengan jari jumlahnya..
bukan salah untuk berkumpul bersama-sama dan meraikannya cuma tahukah kita akibatnya?..
beribu anak haram diciptakan pada malam itu..angkara siapa?..angkara remaja2 yang sudah hilang arah dan tak lagi sedar akan maruah keluarga dan agama.moga2 budaya ini mampu diubah dengan hidayah dari Illahi..Insya-Allah..

esok,aku dan rakan2 akan mula pulang ke maktab dan mendaftar.perasaan aku?..haha..tak tau laa..nak kata seronok tu tak laa sangat..nak kata sedih tu tak laa juga..biasa2 je..
apa2 pun,apa yang aku takutkan adalah cabaran yang bakal aku hadapi tak lama lagi.kata kakak2 senior form4 susah sangat.tapi aku cuba tanamkan semangat dalam diri aku bahawa tak ada yang mustahil dalam hidup.apa yang perlu dibuat hanya usaha dan doa yang berterusan.
ayah pun awal2 dah pesan.fokus dan tak boleh main2 dah kali ni.dia nak aku pergi overseas tapi tak tau laa camne..kalau ada rezeki dari Allah,ada la tu..lagipun panjang lagi perjalanan dan perlu dimulakan dari sekarang.insya-Allah,sudah bulat tekadku hanya untuk menuntut ilmu tujuan ku kini.moga Allah berkati niatku dan bantu aku untuk menghadapi cabaran yang lebih besar pada lembaran yang baru kini..

No comments: